تبلیغات
زندگینامه ها - زندگینامه شاهد احمدلو

طراحی سایت

قالب وبلاگ

طراحی سایت


زندگینامه ها
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 11 اسفند 1390 توسط آریا طهماسبی
شاهد احمدلو، بازیگر، کارگردان، منشی صحنه و مدیر جلوههای ویژه، در سال ۱۳۵۳ در تهران - ایران متولد شد. که به تازگی با سر کار خانم ماه چهره خلیلی نامزد کرده است. پدر وی محمدولی احمدلو، بازیگر سینما و مدیر تولید است. وی دانشجوی رشته نقاشی در دانشگاه هنر بود که به خاطر حضور پدرش در سینما، برای اولین بار در فیلم سرب - ۱۳۶۷ ساخته مسعود کیمیایی بازی کرد و این اولین تجربهٔ او در عرصه سینما بود. پس از آن، او در سه فیلم از آثار کیمیایی نقش آفرینی کرد و بازیگری را به صورت حرفهای ادامه داد. وی فیلمهای کوتاه بسیاری ساخته که تعدادی از آنها موفق به اخذ جوایز از جشنوارههای داخلی و خارجی نیز شدهاند. شاهد، پس از مدتی تصمیم به ساخت فیلمی داستانی از پشت صحنه ی یک فیلم گرفت و فیلم پس از سکوت را که پشت صحنهٔ فیلم کاغذ بی خط بود را ساخت. وی اولین کارگردان ایرانی بود که از پشت صحنهٔ یک فیلم سینمایی، یک فیلم داستانی خلق میکند. شاهد احمدلو تا کنون موفق به ساخت دو فیلم بلند سینمایی شده که اثر اولیه او (چند میگیری گریه کنی؟) مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت.

آثار وی در مقام بازیگر
• سرب - ۱۳۶۷
• دندان مار - ۱۳۶۸
• گروهبان - ۱۳۶۹
• چاووش - ۱۳۶۹
• دره شاپرکها - ۱۳۷۰
• قافله - ۱۳۷۱
• پاییز بلند (مجموعه تلویزیونی) - ۱۳۷۲
• فردا روز دیگری است (مجموعه تلویزیونی) - ۱۳۷۲
• نبردی دیگر (مجموعه تلویزیونی) - ۱۳۷۴
• حریف دل - ۱۳۷۵
• سینما سگ (فیلم کوتاه) - ۱۳۷۹
• باج خور - ۱۳۸۲

آثار وی در مقام کارگردان
• سیاهی لشکر – ۱۳۷۲
• سینما سگ (فیلم کوتاه) – ۱۳۷۹
• پس از سکوت (پشت صحنه کاغذ بی خط) - ۱۳۸۰
• چند میگیری گریه کنی؟ - ۱۳۸۴
• اگه میتونی منو بگیر - ۱۳۸۴

آثار وی در مقام منشی صحنه
• ساحره - ۱۳۷۶

آثار وی در مقام مدیر جلوههای ویژه
• ملاقات با طوطی - ۱۳۸۱
مجله سی نت: شاهد احمدلو گفت: سعی كرده است، از تجربیاتی كه در كنار مسعود كیمیایی و ناصر تقوایی داشته است، برای ساخت یك فیلم خوب استفاده كند.
این كارگردان و بازیگر سینمای ایران، كه اولین ساخته بلندش « چند میگیری گریه كنی؟ » را در حال اكران دارد، ضمن بیان مطلب گفت: آقای كیمیایی و تقوایی جزو مردان اول سینمای من هستند، سینمای این دو سالها تجربه و بینش پشتش هست و زمان زیادی میطلبد تا بتوان به آن رسید، من از سینمای آنها تاثیر نگرفتم اما از تجربیاتی كه كسب كردم، استفاده کردم.

وی به مراحل شکل گیری « چند می گیری گریه کنی » اشاره کرد و گفت: هنگامی كه مشغول ساخت پشت صحنه فیلم « كاغذ بیخط » با عنوان « پس از سكوت » بودم با آقای توكل نیا تهیه كننده كار آشنا شدم. این آشنایی منجر به دعوت از من برای ساخت فیلمنامهای از سوی ایشان گردید كه به سرانجام نرسید، تا اینكه محسن طنابنده را برای نوشتن فیلمنامهای معرفی كردم و فیلمنامه « اگرمیتونی منو بكش » نوشته شده و با اتفاقاتی كه بر سر پروانه ساخت رخ داد كار به تعویق افتاد. سرانجام با تاثیر از گزارشی كه در روزنامه چاپ شده بود، طرح « چند میگیری گریه كنی؟ » در 15 صفحه توسط محسن طنابنده نوشته شد و پس از دریافت پروانه ساخت، در طول پیش تولید، فیلمنامه كامل شكل گرفت.

احمدلو از انتخاب مرحوم منوچهر نوذری برای این فیلم یاد کرد و افزود: ما برای نقش رضا شایسته از ابتدا به ایشان فكر میكردیم با توجه به اینكه بیش از سه دهه از عدم حضور مرحوم نوذری در سینما میگذشت، میخواستیم فرصتی فراهم كنیم تا دوباره در فیلمی حضور پیدا كنند. ضمن آنكه با توجه به حال و هوای طنز فیلم و مطرح بودن آقای نوذری به عنوان مرد خنده میتوانست برای جلب مخاطب بیشتر تاثیر فراوان داشته باشد.

وی در ادامه تصریح كرد: شخصیت شایسته از دیالوگهای خاص و خوبی برخوردار بود كه یك صدای گرم و دلنشین را طلب میكرد، ضمن اینكه میخواستیم این نقش با پیرمردهای كلیشهای كه در سینما وجود دارد، فاصله داشته باشد. مرحوم نوذری بهترین گزینه بودند كه به خوبی هم از اجرای این نقش برآمدند.

این كارگردان با بیان اینكه علاقه داشته است، انتخاب بازیگران یكی از ویژگیهای فیلم به حساب آید،اظهار داشت: ما حتی برای كوچكترین نقش فرعی مان هم از كسانی استفاده كردیم، كه سالها در سینما هستند ولی دیده نشدهاند. درست همانند فیلمنامه كه درباره آدمهایی است كه یا دیده نشده و با نتوانستیم آنها را ببینیم.

وی برخورد تماشاگران را با این فیلم رضایت بخش دانست و گفت: با توجه به اینكه اكران عمومی فیلم خیلی با عجله صورت گرفت و فرصت تبلیغ را از ما سلب كرد، اما خوشبختانه فروش رضایت بخش دارد و فكر میكنم با توجه به تبلیغات صورت گرفته روند رو به رشدی را طی روزهای آینده برای اکران این فیلم شاهد باشیم.

احمدلو درباره نوع طراحی پوسترها و بیلبوردهای این فیلم، ایده آن را متوجه تهیه كننده فیلم دانست و اظهارداشت: هدف ایشان از این طراحی جلب مخاطب بیشتر و از بین بردن فضای تلخ و گزنده فیلم در قدم اول برای تماشاگر است.

احمدلو كه فیلم « اگر میتونی منو بكش » را هم آماده اكران دارد ،به ایسنا گفت: این فیلم هم از فضایی كمدی فانتزی در ژانر و قالبی متفاوت برخوردار است و به لحاظ آدمها، فضا و شخصیتها و حتی نوع قصه با كار اولم بسیار متفاوت است و بیشتر به سینمای گیشه نزدیك است.

این كارگردان در پایان صحبتهایش از نگارش فیلمنامهای در ژانر کمدی توسط محسن طنابنده خبر داد و گفت: امیدوارم این كار را نیز به تهیه كنندگی آقای توكلنیا مقابل دوربین ببرم.

وی همچنین مطرح کرد:علاقه مندم برای فیلم سومم آهستهتر گام بردارم، تا بتوانم فیلم محكمتر و قویتری بسازم.





طبقه بندی: زندگینامه بازیگران ایرانی،
.: Weblog Themes By Pichak :.


.

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک